Czy „dzień dobry” jest normą? Powitanie klienta na różnych kontynentach

W poprzednich wpisach dotyczących The Smiling Report pokazaliśmy, jak często pracownicy uśmiechają się do klienta. Dzisiaj opowiemy na których kontynentach klienci są witani przez obsługę.
Podobnie jak w przypadku uśmiechu, tak i w przypadku powitania liderami są pracownicy Ameryki Południowej (94%) oraz USA (93%).

Europa wypada pod tym względem trochę gorzej – klienci witani są w 78% wizyt. Podobne są doświadczenia klienta w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie z powitaniem przez pracownika spotyka się siedem na dziesięć osób (71%).
Przedstawiliśmy globalną sytuację pod kątem witania klienta. Już niedługo dowiecie się, jak doświadczenie klienta w tym zakresie wygląda w poszczególnych krajach.

 

Metodologia badania:
W skali światowej zadano 969033 pytań odnoszących się do powitania klienta. Do analizy wykorzystano wyniki z 50 krajów. Dane dostarczane są przez firmy, które przeprowadzają w swoich krajach badania doświadczenia klienta metodą Mystery Shopper (Tajemniczego Klienta) – Quality Watch jest jedną z nich. W ramach tych badań audytorzy – czyli osoby podające się za prawdziwych klientów – odwiedzają sklepy i instytucje i sprawdzają jakość obsługi. The Smiling Report poddaje analizie takie właśnie wizyty, przy czym bierze pod uwagę wyłącznie pytania dotyczące uśmiechu, powitania oraz sprzedaży dodatkowej.