cz. 3 Jak się wyróżnić – czyli które aplikacje najbardziej zachęcają do otwarcia konta

Ostatnio robiliśmy porównanie aplikacji do mobilnych kont bankowych. Sprawdzaliśmy w jaki sposób ściągnąć daną aplikację na swój smartphone i jak założyć za jej pomocą konto mobilne. Teraz czas przetestować, do czego taka „apka” może się przydać.

Tym razem zajmiemy się samymi aplikacjami i tym, co oferują nam bez konieczności logowania się. Sprawdzimy, czy aplikacje bankowe mogą być przydatne dla potencjalnego Klienta, który nie jest jeszcze pewien, że to właśnie w tym Banku chce otworzyć swoje konto.  Postanowiliśmy przekonać się, jakie korzyści może przynieść aplikacja na etapie podejmowania decyzji o wyborze danego Banku i produktu.

Oby tylko się nie pogubić…

Zanim omówimy poszczególne funkcje, warto ocenić, czy poszczególne aplikacje są przejrzyste i łatwe w nawigacji. Mimo że aplikacje poszczególnych Banków różnią się graficznie, mają odmienny układ poszczególnych funkcji, to żadna z nich nie sprawiła nam problemu w obsłudze i możemy śmiało zaklasyfikować je jako intuicyjne.

Aplikacja BZ WBK – niezbędnik potencjalnego Klienta

Po porównaniu aplikacji mamy już swojego faworyta – najwięcej możliwości oferuje „apka” Banku Zachodniego WBK. Za jej pomocą możemy m.in.:

  • zapoznać się z ofertą Banku,
  • poznać funkcjonalności aplikacji,
  • skorzystać z wersji demo,
  • znaleźć dane kontaktowe,
  • wyszukać oddział/bankomat lub punkt, w którym można płacić za pomocą BLIK,
  • sprawdzić kursy walut, a także założyć konto (co pokazywaliśmy w poprzednim tekście).

Aplikacja BZ WBK jest zatem naprawdę praktycznym narzędziem, które może wykorzystać potencjalny Klient na etapie podejmowania decyzji o skorzystaniu z oferty Banku. W tej kategorii BZ WBK może się uważać za lidera!

A jeśli nie BZWBK?

Korzystnie pod względem  funkcjonalności wypadają również Banki ING oraz Pekao SA. Do pełnienia roli w pełni funkcjonalnego kanału sprzedaży dla potencjalnych Klientów (jakim niewątpliwie jest aplikacja BZ WBK) brakuje im jedynie możliwości zapoznania się z opisem funkcjonalności aplikacji, a także funkcji otwarcia konta, co jest niewątpliwie finalizacją sprzedaży (skoro klient jest zainteresowany ofertą, trzeba mu dać możliwość natychmiastowego sfinalizowania jej, zanim ubiegnie nas konkurencja!). Na szczególną pochwałę zasługuje aplikacja Pekao SA, gdyż jako jedyna z przeanalizowanych przez nas aplikacji posiada formularz kontaktowy, za pomocą którego możemy się bezpośrednio skontaktować z Konsultantem. Ideałem byłby tu chat, pozwalający na kontakt w czasie rzeczywistym. Takie rozwiązanie od niedawna oferuje aplikacja BZ WBK. Minus jest jednak taki, że z tego rozwiązania korzystać mogą jedynie Klienci Banku, mający aktywną aplikację, więc nie jest to kanał, z którego skorzysta osoba dopiero zainteresowana ofertą.

Reklama nie wystarczy…

Co ciekawe, zdecydowanie najmniej funkcji przydatnych potencjalnemu Klientowi oferują Banki reklamujące się jako najbardziej mobilne, a więc mBank i Smart Bank. Co prawda są to Banki, które jako nieliczne na rynku umożliwiają otwarcie konta mobilnego bezpośrednio w aplikacji, ale po informacje o ofercie oraz dane kontaktowe wysyłają nas na inne kanały kontaktu. Aplikacja nie zachęca do założenia konta…

Przed otwarciem konta – podsumowanie

Poszczególne funkcje zostały przedstawione tabeli zbiorczej.

8

Widać tu wyraźną przewagę BZ WBK. Konkurenci powinni szybko dorównać liderowi, jeśli nie chcą narobić sobie zaległości wśród mobilnych Klientów.

Już wkrótce zestawimy możliwości, jakie oferują bankowe „apki” tym, którzy otworzyli już konta.