Branża finansowa/ Polska
Potrzeba klienta
Optymalizacja wzoru umowy kredytowej klienta indywidualnego
Nasze rozwiązanie
Projekt upraszczania umowy klienckiej zrealizowaliśmy wykorzystując metody jakościowe: wywiady grupowe z klientami o sprecyzowanym profilu. Wywiady poprzedzone były wykonaniem przez uczestników zadań domowych – analiza umowy Banku i konkurencji celem wskazania elementów niezrozumiałych, wzbudzających niepewność, ważnych oraz nieistotnych z punktu widzenia klienta.
Korzyść dla klienta
Przyjęta metodologia pozwoliła na wskazanie rekomendacji zmian w umowie o kredyt gotówkowy pod kątem przejrzystości, czytelności i zrozumiałości dla klienta. Kierunki zmian uwzględniały wnioski z benchmarku umów konkurencji. W efekcie Bank otrzymał raport wskazujący jasne kierunki i obszary zmian we wzorze umowy. Docelowo kreacja nowych umów pozwoliła na budowanie pozytywnych doświadczeń klienta (customer experience).