Po co nam rytuały w obsłudze klienta?

Prawie wszyscy, z internetu bądź na żywo, znają zmianę warty na zamku Windsor. Gwardia w sposób wręcz teatralny przeprowadza zmianę. Gwardziści podnoszą wysoko nogi, stukają obcasami, poruszają się zgodnie z przyjętymi regułami. Dlaczego tak się dzieje? Wszystko po to, aby podkreślić wagę warty, królestwa. Pokazać, że:–  straż, ochrona ma ważną rolę do odegrania, – zawsze stosuje się do określonych zachowań, – rytuał jest widoczny […]

Poprawiamy jakość obsługi klienta!

Dobra jakość obsługi klienta ma nieustannie kluczowe znaczenie dla doświadczeń klienta (customer experience). Pisałem o tym już w kontekście post-covid Doświadczenia klienta w czasach (po)COVID – nice to have czy must be? Jednak zbudowanie jakości w obsłudze jest niełatwym zadaniem. W Quality Watch stosujemy sprawdzone mechanizmy, które realizowane cyklicznie pozwalają na osiąganie naprawdę dobrych wyników. Dlatego dziś nieco więcej, ale na bazie konkretnego przykładu z naszej […]

Po pierwsze – empatia. Disney wiecznie żywy.

🏖 [plaża, ojciec i 4-letnie dziecko] Dziecko [rozżalone]: Tato, dlaczego to zrobiłeś?Ojciec [zadowolony]: Bo chciałem żeby było śmiesznie.D: Ale dlaczego to zrobiłeś?O: Przecież to było śmieszne, wrzuciłem Cię na falę. Śmieszne to było, nie?D: Nie, bardzo się bałam.O: Mi się podobało.D: Tato, chciałam, żebyś ze mną pochodził po wodzie. To byłoby śmieszne. 😐 Podejście ojca z tej scenki możemy spotkać w biznesie. Często w obsłudze klienta, transakcjach, spotykamy rozwiązania, których jako klienci […]

Badania zrealizowane przez QW komentowane w mediach

Realizujemy szereg badań wizerunku, opinii i nastrojów Polaków. Realizujemy reprezentatywne badania na panelu internetowym (CAWI), co pozwala na prezentację wyników na ogóle społeczeństwa. Wybrane tematy, które poruszaliśmy w ostatnim czasie to sharing economy, ekologia, praca zdalna a obowiązki domowe, preferencje zakupowe użytkowników soczewek, przewozy osób vs taxi, plany wakacyjne Polaków, powody frustracji i zadowolenia, opinie nt. bezpieczeństwa w dobie COVID-19, zachowania dot. oszczędzania, nawyki finansowe […]

Czy agent ubezpieczeniowy jest klientom jeszcze potrzebny?

Ten artykuł https://obau.pl/nowe-technologie-powinny-wspierac-agenta-a-nie-go-zastepowac-michal-miklewski-z-wiener/ to ciekawy głos w dyskusji na temat obsługi klienta w ubezpieczeniach. Uważam, że technologie długo jeszcze nie zastąpią całkowicie agentów. Jednak proces zastępowania będzie zależał nie od rozwoju technologii, która obniży koszty firm, ale w dużym stopniu od roli i użyteczności agenta dla konsumenta. Dostępne technologie pozwalają w pełni zastąpić większość zadań wykonywanych przez agentów. Z kolei klient najczęściej dostaje odnowienie polisy z pytaniem czy ją akceptuje, czy też nie. Szkody zdarzają się […]

Customer Journey klienta w czasie (post) Covid?

Słyszymy o kolejnych przypadkach zachorowań na COVID-19. Wymagania dotyczące dystansu ulegają zmianom. A klienci mają różne oczekiwania, jedni ‘niczego się nie boją’, nie zależy im więc na zasadach bezpieczeństwa. Drudzy – przeciwnie, zachowują dystans, na wejściu do sklepu szukają płynu, rękawiczek, oczekują bezpiecznych zakupów. Czasami słychać o sytuacjach, w których ktoś zwraca uwagę na kwestię dystansu postronnym osobom w sklepach czy środkach transportu. A jak do tego odnoszą się sieci handlowe? Czy stosują […]