cz. 2 Konto mobilne w kilku krokach

Tak jak zasygnalizował poprzedni artykuł z tego cyklu, tylko mała część bankowych aplikacji mobilnych umożliwia swoim użytkownikom otwarcie konta mobilnego za ich pośrednictwem. Może zabrzmi to dziwnie ale większości reklamowanych przez banki kont mobilnych nie możemy założyć za pomocą aplikacji w smartphonie. Czy są na rynku aplikacje które to umożliwiają?

Zakładamy konto w aplikacji – czy to trudne?

Na osiem ujętych w naszym badaniu banków, trzy z nich umożliwiają klientom założenie konta w aplikacji. Są to mBank, BZ WBK oraz Smart Bank.

Konto mobilne niejako z definicji powinno być szybkie, wygodne i darmowe. Czy zatem wyżej wspomniane aplikacje spełniają te trzy warunki? Przekonajmy się.

Pierwszym krokiem jaki musimy wykonać by założyć konto w aplikacji jest oczywiście ściągnięcie aplikacji na nasz smartphone oraz instalacja. Czynność nie jest trudna i jest analogiczna dla wszystkich aplikacji bankowych. Aplikację ściągamy z  jednego z autoryzowanych sklepów z aplikacjami (Google Play, App Store, Windows Phone Store lub BlackBerry World – w zależności od tego, jaki system operacyjny mamy w swoim urządzeniu). Całość operacji trwa maksymalnie kilka minut.

Wypełniamy wniosek w aplikacji

Gdy dysponujemy już aplikacją interesującego nas Banku, wybieramy opcję otwórz/załóż konto, a następnie przekierowywani jesteśmy do wniosku. W pierwszej kolejności wybieramy jaki rodzaj rachunku nas interesuje oraz deklarujemy czy interesuje nas karta do konta.

3

Formularz osobowy

Następnie wypełniamy formularz osobowy, który należy uzupełnić podstawowymi danymi osobowymi. Ta czynność zajmuje relatywnie najwięcej czasu, gdyż dane należy wypełnić ręcznie w poszczególne rubryczki wpisując niezbędne dane. Tu na ratunek przychodzi jednak aplikacja Smart Banku, w której możemy wykonać zdjęcie dwóch stron dowodu osobistego a aplikacja odczytuje pożądane dane i automatycznie zamieszcza je we wniosku.

4

Sposób weryfikacji umowy i aktywacja

Każdą umowę należy podpisać. Tak być musi także i w tym wypadku. Po wypełnieniu formularza osobowego i akceptacji wymaganych oświadczeń należy wybrać sposób weryfikacji umowy. Są dwie najpopularniejsze metody takiej weryfikacji: przelew weryfikacyjny i podpisanie umowy za pośrednictwem kuriera. Najszybsza jest oczywiście opcja przelewu.

Jest jednak pewne ograniczenie, aby skorzystać z tej opcji należy już posiadać konto w innym Banku zarejestrowane na nasze nazwisko i za jego pomocą wykonać przelew na symboliczną kwotę (najczęściej 1 grosz).  Konto zostanie aktywowane, gdy zaksięgowany zostanie wykonany przez nas przelew. Najczęściej jest to kwestia jednego dnia.

Osoby nieposiadające dotąd konta zmuszone są do zamówienia kuriera bądź dokonania wizyty w oddziale stacjonarnym lub punkcie zlokalizowanym w galerii handlowej. Choć z drugiej strony to nie po to zakładamy konto w aplikacji, by udawać się do oddziału stacjonarnego.

5

Po weryfikacji umowy, dostajemy dane aktywacyjne i aktywujemy naszą aplikacje.

Po wykonaniu wyżej opisanych czynności możemy śmiało korzystać z aplikacji. A to co za ich pomocą możemy zrobić, to przeczytacie Państwo już wkrótce.